משלוח מגשי פירות וסלסלת פירות

Loading...

פירות להיריון: מה מותר מה אסור?

היריון מלווה לרוב בלא מעט תחושות: שמחה, ציפייה וגם חששות. הוא גם מלווה בשינויים רבים, גופניים ונפשיים, וכן כאלה הקשורים לבחירות שונות שעל האישה ההריונית לעשות, בהן בחירות הקשורות לתזונה. שמירה על תזונה נכונה בתקופה הזאת היא בעלת חשיבות עליונה, וכשמדובר בפירות המספקים שפע של ויטמינים, מינרלים וגם סיבים תזונתיים, חשוב לבחון היטב את הפירות עצמם ואת הכמות הנאכלת, כדי למנוע סיכונים או אי נוחות במהלך תקופה חשובה זו. את בהיריון ורוצה לדעת אילו פירות מותר לאכול בתקופה הזאת וגם כמה? על כך ועוד במאמר שלפניכם.

האם מותר לאכול פירות בהיריון?

אכילת פירות במהלך ההיריון לא רק מותרת אלא גם מומלצת מאוד. פירות הם תוספת חשובה לתזונה בהיריון והם מציעים מגוון של רכיבים מזינים חיוניים, כולל ויטמינים, מינרלים וסיבים תזונתיים. הם תורמים לבריאות הכללית של האם ולהתפתחותו התקינה של התינוק ומציעים לא מעט יתרונות שכדאי להביא בחשבון. עם זאת, חשוב לעשות בחירות מושכלות ובהתייעצות עם הרופא המטפל, מכיוון שיש לצרוך פירות מסוימים במתינות בשל תכולת הסוכר הגבוהה שלהם, בעוד שכמה פירות אקזוטיים או פחות נפוצים עשויים לשאת סיכונים שונים. בעזרת בחירה נכונה של פירות ותשומת לב רבה גם לעניין הכמות אפשר להפיק מהפירות בתקופה הזאת לא מעט וגם ליהנות משפע של יתרונות בריאותיים.

 

כמה פירות מותר לאכול ביום?


מספר הפירות המומלצים באופן כללי הם בין 2 ל-4 מנות פרי ביום. מנה בדרך כלל שווה לפרי אחד בגודל בינוני או לחצי כוס פירות טריים, קפואים או משומרים (העדיפות היא כמובן לפירות טריים). פירות הם חלק חיוני מתזונה מאוזנת המספקת ויטמינים, מינרלים וסיבים חיוניים, אך חשוב להתייעץ עם הרופא שלכן באשר לכמות הפירות, לשמור על מגוון פירות ולא לחרוג מצריכת הקלוריות המומלצת, בייחוד במהלך ההיריון, כדי להבטיח תזונה נכונה וטובה.

 

אילו פירות מותר לאכול בהיריון?


במהלך ההיריון אפשר ואף מומלץ לצרוך מגוון של פירות, כפי שאפשר למצוא בכל מגש פירות. העדיפות היא לפירות מזינים ועשירים, כמו תפוחים, אגסים, תפוזים ובננות, המספקים ויטמינים וסיבים חיוניים. פירות יער כמו תותים, אוכמניות ופטל, מציעים נוגדי חמצון התומכים בבריאות הכללית, ופירות הדר כמו תפוזים ואשכוליות מביאים איתם ויטמין C שחשוב כל כך. נוסף לכך, אבוקדו ופפאיה עשירים בשומנים בריאים ובפולאט (ויטמין שהכרחי לטובת התפתחות ובריאות הגוף), שהם בעלי ערך חשוב במהלך ההיריון.

 

למה בריא לאכול פירות בהיריון?

אכילת פירות במהלך ההיריון מועילה מכמה סיבות. פירות הם מקור מצוין ועשיר של ויטמינים, מינרלים וסיבים חיוניים המסייעים בשמירה על בריאות האם ההריונית והעובר. לחומרים מזינים אלה תפקיד מכריע במניעת מומים מולדים, שמירה על לחץ דם בריא, סיוע לעיכול ולחיזוק המערכת החיסונית. פירות גם מכילים כמות גבוהה של נוזלים ובכך מונעים התייבשות ועוזרים להקל על אי נוחות הנפוצה בהיריון כמו עצירות ונפיחות.

מהם היתרונות של לאכול פירות בהיריון?


אכילת פירות בתקופת ההיריון מביאה איתה שפע של יתרונות. הפירות נגישים מאוד וקלילים ואינם מצריכים הכנת ארוחה כבדה מאוד. אפשר לקחת את הפירות לכל מקום שרוצים וליהנות מנשנוש בריא וגם טעים. מעבר לכך, פירות, כפי שציינו מעלה, עשירים בסיבים תזונתיים, בוויטמינים ובמינרלים ואכילת הכמות הנדרשת מספקת לגוף בדיוק את הכמות המתאימה. פירות אפשר לאכול בכל מיני תצורות, בסלט פירות למשל, בשייק ועוד.

 

מהם הפירות האסורים במהלך ההיריון?


בעוד שרוב הפירות בטוחים במהלך ההיריון, יש כמה מהם שמומלץ לצרוך במתינות או אפילו להימנע. כמה פירות אקזוטיים, כמו פפאיה, עשויים להכיל אנזימים שעלולים להוביל להתכווצויות רחם ולכן כדאי לצרוך מהם כמות קטנה. אננס בוסרי יכול להיות מסוכן ולכן גם איתו כדאי שלא להגזים ואפילו להימנע. נוסף אליהם, רצוי להגביל את צריכת הפירות עתירי הסוכר, כמו ענבים, בשל הפוטנציאל שלהם לתרום לעלייה מוגזמת במשקל.

 

לסיכום


לבחירות התזונתיות בתקופת ההיריון יש חשיבות רבה מאוד וכדאי לשלב בתפריט היומי פירות שונים כדי ליהנות מהיתרונות הרבים שהם מביאים איתם לתפריט. עם זאת, יש כמה פירות שמומלץ להימנע או להמעיט בהם, ובעיקר כאלה שהם עשירים בסוכר או נחשבים לפירות אקזוטיים. בכל מקרה, הקפדה על תזונה מאוזנת וגיוון ככל האפשר, תוך מעקב של הרופא המטפל, הם המפתח לבריאות הן של האם והן של העובר, ומוטב ליישם זאת לאורך כל חודשי ההיריון וכמובן גם לאחריו.

 

המידע באתר הוא לא חוות דעת רפואית או המלצה רפואית מכל סוג שהוא, כדי לקבל את הטיפול המדויק לצורך הטיפול בבעיה יש לפנות לרופא ו/או למומחה בלבד.