משלוח מגשי פירות וסלסלת פירות

Loading...

פירות עם ויטמין C

ויטמין C, הידוע גם כחומצה אסקורבית, הוא ויטמין ורכיב תזונתי חשוב בתזונת האדם המשפיע מאוד על בריאותנו. בטח שמעתם מתישהו שחשוב לאכול פירות הדר, כדי לשמור על רמות גבוהות של ויטמין C בגוף כדי שלא נהיה חולים, והמשפט הזה אכן נכון! אם כך, מדוע קיום של ויטמין C בתפריט היומי שלנו כל כך חשוב ומהיכן אפשר לקבל אותו? כל זאת ועוד בהמשך המאמר.

למה ויטמין C חשוב כל כך?

ויטמין C הוא רכיב תזונתי מסיס במים, ומשמעות הדבר היא שהוא לא נאגר ולא מיוצר בצורה טבעית בגוף האדם ולכן עלינו לחדש את מצבוריו בגוף באופן יום יומי מהתזונה שלנו. ויטמין C הוא רכיב חשוב ביותר לתפקודים גופניים שונים, כגון יצירת חלבון הקולגן האחראי בין היתר על יצירת הרקמות, העצמות, נימי הדם שלנו והשיניים שלנו. כמו כן, ויטמין C חשוב מאוד גם לייצור תאי דם אדומים, לספיגת ברזל ולהגנה על הגוף מפני רדיקלים חופשיים.

מה יכול לגרום מחסור בוויטמין C?

מחסור בוויטמין C יכול להיגרם אם לא נאכל כמות מספקת של פירות וירקות, וכמו כן יכול להיגרם גם ממצבים בריאותיים שונים כגון מחלות כליות שונות ובעיות ספיגה. מצב של מחסור בוויטמין C בגוף הוא נדיר מאוד וכמעט לא קורה בימינו, אך עם זאת חשוב לשמור על רמות תקינות של ויטמין C בגוף. מצב של מחסור בוויטמין C יגרום לנו לתחושה של חולשה, נפיחות במפרקים ובחניכיים.

כיצד לשמור על ויטמיןC בגוף?

כדי לשמור על רמות תקינות של ויטמין C בגוף ועל בריאותינו, עלינו לצרוך ויטמין C בתזונה שלנו. נוכל לקבל ויטמין C בכמות גבוהה בתזונה שלנו בעזרת שילוב של ירקות ופירות מגוונים בתפריט היום יומי שלנו, ובעצם זהו אחד מהיתרונות באכילת פירות הדר שתוכלו להוסיף למגשי הפירות שלכם. פירות הדר ידועים בתור פירות המכילים כמות גבוהה של ויטמין C, וגם ידועים בתור פירות המותרים לחולי סוכרת. הקפדה על אכילת מגוון ירקות ופירות כחלק מהתפריט היומי יכולה להבטיח לנו שנשמור על רמות גבוהות של ויטמין C בגוף.

באילו פירות יש הכי הרבה ויטמין C?

הרבה פירות וירקות מכילים ויטמין C, אך יש כמה פירות המכילים את הכמויות הגבוהות ביותר של ויטמין C שתוכלו למצוא ואלו הם:

  • תותים: כוס אחת של תותים תספק לנו 89 מ”ג של ויטמין C שהם 99% מהכמות היומית המומלצת.
  • דומדמניות שחורות: חצי כוס תספק לכם 112% של ריכוז הוויטמין C מהכמות היומית המומלצת.
  • קיווי ובעיקר קיווי צהוב: יכול לספק לכם 71 מ”ג של ויטמין C איכותי, כאשר מדובר ביחידה של קיווי בינוני.
  • פירות הדר כגון תפוזים ואשכוליות: מכילים מעל חצי של כמות ויטמין C היומית הנדרשת.
  • גויאבה: מכילה כ-200% של כמות הוויטמין C הדרושה ביום.
  • אננס: כמות של כוס אחת של אננס חתוך מכילה 100% מהקצובה היומית המומלצת של ויטמין C לאדם בוגר.

 

שאלות תשובות

באיזה פרי יש הכי הרבה ויטמין C?

הפרי שבו יש את הכמות הכי גבוהה של ויטמין C הוא הגויאבה. ב-100 גרם של פרי גויאבה תוכלו למצוא 228.3 מ”ג של ויטמין C. מדובר בעצם ב-228% מהקצובה היומית המומלצת לש ויטמין C לאדם בוגר.

האם יש ויטמין C במנגו?

יש ויטמין C גם בפרי המנגו, אך בכמות נמוכה ביחס לפירות אחרים כמו התותים, פירות ההדר והגויאבה. ב-100 גרם של פרי המנגו תוכלו למצוא 36 מ”ג של ויטמין C שהם סך הכול 36% מהכמות המומלצת לצריכה יומית לאדם.

לסיכום

ויטמין C הוא רכיב חשוב מאוד וחיוני לאדם לשמירה על תפקוד תקין של תהליכים שונים בגוף ולבריאותו. פירות הם מקור מצוין לוויטמין C, מאחר ויש מגוון רחב של פירות המכילים כמויות גדולות של ויטמין C שאפשר לשלב בתפריט היומי כדי לשמור על בריאותכם.