משלוח מגשי פירות וסלסלת פירות

Loading...

למה חשוב לאכול פירות

אכילת פירות היא חלק חשוב ביותר משמירה על אורח חיים בריא ודיאטה מאוזנת. פירות הם פצצות של ויטמינים ומינרלים אשר חיוניים לכולנו לשמירה על הבריאות הכללית שלנו ולמניעת מחלות. חלקנו אוכלים פירות רק כקינוח וחלקנו כלל לא נוגעים בפירות בצורתם הטבעית אלא אם יהיו מעורבבים בשייק כלשהו, אך פירות הם מאכל נהדר בפני עצמו. פירות גם יכולים להיות מקור נהדר להשלמת כמות החלבונים היומית המומלצת למבוגרים ולילדים, ולספק לנו סיבים תזונתיים שיעזרו לפעולת עיכול תקינה. במאמר זה נספר לכם על כל הסיבות הטובות בגללן כדאי לכם לאכול פירות, ולמה חשוב לאכול פירות בבוקר.

חומרים מזינים בפירות

פירות הם מקור עשיר לרכיבים תזונתיים רבים שלהם הגוף שלנו זקוק כדי לשמור על הבריאות שלנו. לפירות יש ערך קלורי נמוך ואינם מכילים כמויות גבוהות של שומן, אם בכלל. ולכן הם יכולים להשתלב בקלות בתפריט של אלו המנסים לשמור על תזונה מאוזנת, בריאה ודלת קלוריות או לרדת במשקל. פירות מכילים בין היתר את הוויטמינים A שחשוב לבריאות העור והראייה, ויטמין C שהוא נוגד חמצון עוצמתי המחזק את המערכת החיסונית שלנו, ויטמין K שחשוב לקרישת הדם שלנו ולוויסות רמות הסידן בגוף, וויטמין E אשר מסייע להאט את תהליך ההזדקנות שלנו.

מה היתרונות בלאכול פירות?

לשמירה על המשקל

שילוב של פירות בארוחות השונות ביום שלנו או כחטיפים בין ארוחות, יכול לעזור לנו מאוד לשמור על המשקל שלנו תקין ואפילו לרדת במשקל. מאחר ופירות שונים באופן טבעי מכילים כמות קלוריות נמוכה וכמות סיבים תזונתיים גבוה, ואפילו קיימים פירות עם חלבון, אשר יכולים לתרום לתחושת שובע ולהפחית אכילת יתר. מעבר לכך הסוכר הטבעי אשר נמצא בפירות שונים יכול להוות תחליף בריא לסוכרים המעובדים הנמצאים בחטיפים וקינוחים שאינם בריאים.

מניעת מחלות

צריכת פירות באופן קבוע יכולה לתרום לנו למניעת מחלות מאחר ובפירות שונים יש הרבה נוגדי חמצון. נוגדי החמצון מגינים על התאים השונים בגוף ממתח חמצוני ,אשר משבש את פעולות התאים השונים ברקמות ובאיברים ובגוף שלנו וגורם לדלקות שונות שמתפתחות למחלות קשות כמו סוכרת, מחלות לב וסוגים שונים של סרטן. הסיבים התזונתיים הרבים אשר מכילים פירות שונים יכולים לסייע גם במניעת בעיות עיכול שונות, ולפעילות מעיים תקינה.

כמה פירות מומלץ לאכול ביום?

הצריכה היומית המומלצת של פירות ליום מתבססת על קריטריונים כמו גיל, מגדר ורמת פעילות. כאשר באופן ככלי רשויות הבריאות מציעות צריכה של לפחות שתי מנות פירות לילדים ביום, שהם יוכלו לאכול ממגשי פירות לילדים, ול-4 מנות פירות למבוגרים ביום שאפשר למצוא במגשי פירות מגוונים. כאשר מנת פרי תהיה שווה לפרי בגודל בינוני, לחצי כוס פרי או לרבע כוס של מנת פירות יבשים שונים. בעזרת הגעה לכמות הצריכה היומית המומלצת של פירות ביום, תוכלו לוודא שאכן אתם מקבלים את היתרונות הרבים שפירות שונים יכולים להציע לכם, והגוף שלכם יספוג את מירב הוויטמינים והמינרלים הדרושים לפעילות התקינה של איברים שונים בגופכם.

אילו סיבים תזונתיים יש בפירות?

פירות מכילים בתוכם סיבים תזונתיים רבים, ולכן חשוב מאוד לאכול פירות מבלי להסיר את הקליפה שלהם, שם מצויים רוב הסיבים. שני סוגי הסיבים התזונתיים המצויים בפירות מסייעים לגופנו לפעילות עיכול ומעיים תקינה, לשמירה על רמות תקינות של סוכר בדם וכמו כן עוזרים לנו להרגיש שבעים לאורך זמן מאחר ואינם מתעכלים מהר מידי, והם מכילים כמויות רבות של אנרגיה זמינה לגוף.

לסיכום

צריכת פירות חשובה ביותר לשמירה על תזונה מאוזנת ומלאה במגוון רכיבים תזונתיים. הפירות מציעים לילדים ולמבוגרים שצורכים אותם באופן קבוע שפע יתרונות מהוויטמינים ומהמינרלים המצויים בהם. אם תשתדלו לאכול פירות באופן קבוע תוכלו ליהנות משמירה על המשקל, ממניעת מחלות שונות, מהרגשת קלילות ונוחות וכמובן מעונג צרוף מטעמים מתוקים וחמצמצים של פירות. אז תוסיפו פירות טעימים לשייק שלכם בבוקר או לדייסת שיבולת השועל ותישארו בריאים!